Що потрібно знати, щоб відкрити власний бізнес?

Карантинні заходи призупинили розвиток приватного сектору в Україні, проте незабаром вони закінчяться і економічне життя повернеться в попередній стан. Тому вже зараз варто замислиться над відкриттям власного бізнесу. Найпростіший спосіб почати власну справу – це стати фізичною особою-підприємцем (ФОП).

Чим це регулюється?
Де можна зареєструвати ФОП?

Зареєструвати фізичну особу – підприємцем можна онлайн (на порталі Дія) та офлайн у  Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або у виконкомі міської ради за місцем проживання.

Але перед тим як почати реєстрацію треба відповісти для себе на наступні питання:

  • Який КВЕД обрати для власної справи?
  • Яку форму оподаткування обрати?
  • Чи потрібно ставати платником ПДВ?
  • Які дані необхідно подавати?
  • Скільки це буде коштувати?
КВЕД

КВЕД – це структурований за галузями економіки класифікатор видів економічної діяльності. ФОП може займатися тільки тими видами діяльності, коди яких записані в його реєстраційних документах. Проте не варто обмежувати себе лише декількома кодами, можна планувати наперед та зареєструвати декілька додаткових/альтернативних кодів, щоб в подальшому зекономити собі час на зміні КВЕДів.

Форма оподаткування

В Україні існує дві форми оподаткування: загальна та спрощена. Вони відрізняються за сумою річного доходу, кількістю найманих працівників та видами діяльності. Для спрощення вибору є тест який допоможе визначитися.

Варто зазначити, що при реєстрації онлайн заява про застосування спрощеної системи оподаткування надсилається автоматично, якщо ви її обрали. При реєстрації офлайн цей документ подається окремо.

Платник ПДВ

Підприємець загальна сума доходу якого перевищує 1 000 000 грн. має реєструватись як платник ПДВ. Цей обов’язок не поширюється на підприємців, які є платникам єдиного податку першої – третьої групи (спрощенці).

Які дані подавати

Онлайн: реєстрація на порталі державних послуг Дія.

Офлайн: заповнена заява на реєстрацію ФОП та  також слід мати з собою паспорт та РНОКПП (ідентифікаційний код).

Вартість реєстрації – безкоштовно.

Загалом час реєстрації – 2 робочі дні. Протягом 24 годин з моменту отримання документів реєстратор проводить державну реєстрацію. Після цього податкова та інші органи автоматично беруть підприємця на облік.

Але після реєстрації ФОП необхідно зареєструвати Книгу обліку доходів у ДФС. 

Це також можна зробити онлайн в Електронному кабінеті платника. Для цього необхідно ввести:

  • РНОКПП;
  • прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
  • дані документа, що підтверджують державну реєстрацію;
  • податкову адресу фізичної особи – підприємця;
  • підпис фізичної особи – підприємця та дата заповнення заяви.

Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву у реєстрі поданих  заяв  та протягом  3   робочих  днів  формує та надсилає  повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням її реєстраційного номера та дати реєстрації.

Таким чином, усі реєстраційні процедури мають зайняти не більше 5 робочих днів

Але ми радимо для більш детального визначення та реєстрації власного бізнесу звертатися до спеціалістів Адвокатського об’єднання «РУХ».